[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: دوره 22، شماره 12 - ( اسفند 1399 ) ::
جلد 22 شماره 12 صفحات 1199-1208 برگشت به فهرست نسخه ها
رضایت‌مندی بیماران مبتلا به کووید-19 از خدمات ارائه شده در نقاهتگاه هزار تختخوابی بیمارستان بقیه الله اعظم(عج) در سال 1399: یک مطالعه مقطعی
محسن عباسی فرج زاده، حسین باباتبار درزی، علیرضا شهریاری، هادی اسمعیلی گورچین قلعه، علی علی اکبر اصفهانی، محمد صادق باقری باغدشت، میلاد اصغردوست رضایی، علی رحمانی، امیر واحدیان عظیمی، لیلا کریمی*
مرکز تحقیقات علوم رفتاری، انستیتو سبک زندگی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایران ، leilakarimi1487@gmail.com
چکیده:   (463 مشاهده)
زمینه و هدف: نظرات بیماران به عنوان یک منبع قابل اطمینان می­تواند برای ارزیابی خدمات بهداشتی درمانی مورد توجه قرار گیرد. هدف از این مطالعه تعیین رضایت­مندی بیماران مبتلا به کووید-19 از خدمات ارائه شده در نقاهتگاه بیمارستان بقیه الله اعظم (عج) در سال 1399 بود.
روشها: در این مطالعه مقطعی 73 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 ترخیص شده از بیمارستان بقیه الله (عج) به روش نمونه‌گیری در دسترس، در سال 1399 انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه رضایتمندی بیماران مشتمل بر 48 سوال بود که براساس طیف لیکرت تنظیم و روایی و پایایی آن تایید شده بود. این پرسشنامه رضایت بیماران را در دو بخش بهداشتی-درمانی در ابعاد بهداشت و نظافت، خدمات پرستاری و خدمات پزشکان و بخش غیر درمانی با ابعاد پذیرش، برخورد کارکنان، تغذیه، رفاهی، تسهیلاتی، مسائل شرعی- اعتقادی و ترخیص مورد ارزشیابی قرار داد. داده­ها با نرم‌افزارSPSS  نسخه 18 تجزیه و تحلیل شد.
یافته‌ها: به طور کلی رضایت بیماران از بخش­های درمانی 86 درصد و در بخش غیردرمانی 15/84 درصد بود (سطح عالی). بین متغیرهای جمعیت­شناختی مانند سن، جنسیت، وضعیت تاهل، دفعات بستری، نوع بیمه و علت انتخاب بیمارستان با رضایت­مندی بیماران ارتباط معنادار آماری وجود نداشت (05/0<p).
نتیجه‌گیری: با توجه به بالا بودن رضایت بیماران در بیمارستان مورد مطالعه به‌خصوص در بخش درمان می توان با تقویت نکات مثبت و همچنین تحلیل موارد نارضایتی بیماران به‌خصوص در بخش غیردرمان در جهت ارتقا خدمات و عملکرد بیمارستان و رضایت بیشتر بیماران گام برداشت.
واژه‌های کلیدی: بیمار، رضایت مندی، خدمات پرستاری، بیمارستان نظامی، کووید-19.
متن کامل [PDF 1058 kb]   (221 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: طب نظامی
دریافت: 1399/2/26 | پذیرش: 1399/8/7 | انتشار: 1399/12/19
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

abbasi farajzadeh M, Hossein babatabar-darzi H, Shahriary A, Esmaeili Gouvarchin Ghaleh H, Aliakbar Esfahani A, bagheri baghdasht M S, et al . The Satisfaction of Patients with COVID-19 from the Services Provided in Baqiyatallah Hospital, Tehran, Iran in 2020: A Cross-Sectional Study. J Mil Med. 2021; 22 (12) :1199-1208
URL: http://militarymedj.ir/article-1-2567-fa.html

عباسی فرج زاده محسن، باباتبار درزی حسین، شهریاری علیرضا، اسمعیلی گورچین قلعه هادی، علی اکبر اصفهانی علی، باقری باغدشت محمد صادق، و همکاران. و همکاران.. رضایت‌مندی بیماران مبتلا به کووید-19 از خدمات ارائه شده در نقاهتگاه هزار تختخوابی بیمارستان بقیه الله اعظم(عج) در سال 1399: یک مطالعه مقطعی. مجله طب نظامی. 1399; 22 (12) :1199-1208

URL: http://militarymedj.ir/article-1-2567-fa.html



دوره 22، شماره 12 - ( اسفند 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله طب‌نظامی Journal Mil Med
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4299