[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: دوره 23، شماره 2 - ( اردیبهشت 1400 ) ::
جلد 23 شماره 2 صفحات 174-185 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رضایتمندی از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی پاندمی کووید-19 در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در نیمسال دوم 99-1398
زهرا فارسی* ، شهلا علیاری ، یزدان احمدی ، عفت افاقی ، سیده اعظم سجادی
گروه آموزشی بهداشت جامعه، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران ، zahrafarsi@gmail.com
چکیده:   (348 مشاهده)
زمینه و هدف: دانشگاه های علوم پزشکی در پاندمی کووید-19 با چالش های زیادی مواجه شده اند. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی بحران پاندمی کووید-19 می باشد.
روشها: این مطالعه مقطعی (توصیفی- همبستگی) در نیمسال دوم تحصیلی 99-1398 انجام شد. کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری آجا به روش سرشماری انتخاب و وارد مطالعه شدند. فرم جمع آوری اطلاعات فردی، پرسشنامه های تجربه دوره تحصیلی و رضایت از آموزش الکترونیکی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد.
یافته‌ها: کیفیت دوره آموزشی از دید 66/2% دانشجویان رضایتبخش بود. میزان رضایت 56/3% دانشجویان از آموزش های مجازی در حد متوسط بود. از بین متغیرهای جمعیت شناختی، فقط ترم تحصیلی دانشجویان به عنوان متغیر پیش بینی کننده رضایت از دوره آموزشی محسوب می شد (0/0001> P). ارتباط معناداری بین ابعاد و نمره کل رضایت از دوره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دیده نشد (0/05< P). همه ابعاد پرسشنامه تجربه دوره تحصیلی پیش بینی کننده های معناداری بر رضایت دانشجویان از دوره تحصیلی بودند (0/0001> P).
نتیجه‌گیری: تداوم آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی در دوره پاندمی کووید-19 در راستای تربیت دانش آموختگانی حرفه ای و توانمند جهت کاهش بارکاری بیمارستان ها یکی از دغدغه های اصلی مدیران آموزشی می باشد. توصیه می شود در بحران کووید 19 به کیفیت آموزش های مجازی و حضوری توجه ویژه ای شود تا بتوان تجربه سبک های موفق یاددهی-یادگیری را معرفی، مشخص و ارزشیابی نمود و آغازگر چرخه اصلاح و بهبود فرایند آموزش حتی در پاندمی کووید-19 شد.    
واژه‌های کلیدی: کووید-19، آموزش، مجازی، دانشجوی پرستاری، رضایت، پاندمی.
متن کامل [PDF 729 kb]   (201 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: طب نظامی
دریافت: 1399/8/26 | پذیرش: 1399/12/12 | انتشار: 1400/2/19
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Farsi Z, Aliyari S, Ahmadi Y, Afaghi E, Sajadi S A. Satisfaction of the Quality of Education and Virtual Education during the Covid-19 Pandemic in Nursing Students of Aja University of Medical Sciences in 2020. J Mil Med. 2021; 23 (2) :174-185
URL: http://militarymedj.ir/article-1-2845-fa.html

فارسی زهرا، علیاری شهلا، احمدی یزدان، افاقی عفت، سجادی سیده اعظم. بررسی رضایتمندی از کیفیت دوره تحصیلی و آموزش مجازی طی پاندمی کووید-19 در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در نیمسال دوم 99-1398. مجله طب نظامی. 1400; 23 (2) :174-185

URL: http://militarymedj.ir/article-1-2845-fa.html



دوره 23، شماره 2 - ( اردیبهشت 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله طب‌نظامی Journal Mil Med
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4313